مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-19اجتماعي

بارش برف و سرما به 35 درصد باغ های خراسان شمالی خسارت زد


سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بارش برف و سرمای 3 روز گذشته به 35 درصد از باغ های استان که در ارتفاعات هستند، خسارت زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز محمد عفتی، سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: بارش برف و سرمای 3 روز گذشته به 35 درصد از باغ های استان که در ارتفاعات هستند، خسارت زد.

وی گفت: با توجه به بارش برف و سرمای روز گذشته محصولات سردسیری باغ های این استان خسارت وارد شده است که هم اکنون کارشناسان در حال برآورد هستند.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: برخی از درختان میوه که شکوفه داده اند در مراحل حساسی هستند که سرما و برف باعث سرمازدگی شده است.

عفتی اظهار داشت: میوه های هسته دار شامل بادام، گیلاس، میوه های دانه دار شامل سیب و گلابی و میوه های دانه ریز انگور و همچنین درختان گردو از ناحیه سرما و برف روز گذشته خسارت دیدند.

وی ادامه داد: بارش برف و سرمای 26 اسفند ماه سال گذشته نیز چهار هزار و 598 میلیارد ریال به بخش های کشاورزی استان خسارت زد که بیشتر آن محصولات باغی است.

این مقام مسئول افزود: سرما و برف اواخر سال گذشته به درختان میوه های هسته دار از جمله زردآلو، بادام، انواع آلو و هلو خسارت وارد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش برف و سرما به 35 درصد باغ های خراسان شمالی خسارت زد

بارش برف و سرما به 35 درصد باغ های خراسان شمالی خسارت زد