مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-19سياسي

نقض قانون اساسی و نقیصه قانونی برای ساخت پتروشیمی در میانکاله


در روزهای گذشته انتشار اخباری ضد و نقیضی مبنی بر احداث پتروشیمی در شبه جزیره میانکاله و متعاقب آن توقف احداث پتروشیمی از ناحیه دادستان کل و رییس جمهوری روزگار سیاه میانکاله را به صدر اخبار رسانه های کشور تبدیل نموده است.

- صرفنظر از صحت وسقم موضوع در این مقاله به نقیصه قانونی وارده بر ساخت و ساز پتروشیمی درمیانکاله تشریح خواهد شد: اول-میانکاله در گذر تاریخ شبه جزیرهٔ میانکاله در منتهی الیه جنوب شرقی دریای خزر بین دو استان گلستان و مازنداران و نزدیکی شمال شهر بهشهر واقع از سال 1348 به عنوان منطقهٔ حفاظت شده تعیین و اعلان شده است .

پس از آن در سال 1354 ، تالاب میانکاله و لپو ی زاغمرز و تالاب های اطراف آن مانند تالاب گمیشان در خلیج گرگان به عنوان یکی مجموعه ارزشمند و در زمره نخستین تالاب های بین المللی کشور در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و متعاقب آن عنوان حفاظتی آن به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یافته ودر سال 1355 یونسکو شبه جزیره میان کاله را به عنوان ذخیره گاه طبیعی زیست کره معرفی نموده است.

دوم-بررسی اهمیت حفظ محیط زیست در قانون 1/2_اصل پنجاه قانون اساسی-قانون اساسی که از آن بعنوان میثاق مشترک ملت و دولت یاد میشود در اصل فوق با تصریح اینکه در جمهوری‏ اسلامی، حفاظت‏ محیط زیست‏ که‏ نسل‏ امروز و نسل های‏ بعد باید در آن‏ ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض قانون اساسی و نقیصه قانونی برای ساخت پتروشیمی در میانکاله

نقض قانون اساسی و نقیصه قانونی برای ساخت پتروشیمی در میانکاله