مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 12:222022-04-18اقتصادي

افزایش 14 درصدی ورودی آب به سدهای استان اردبیل


عضو هیئت مدیره و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون 161 میلیون مترمکعب آب به مخزن سدهای این استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد افزایش داشته است.

- رضا غفاری 29فروردین افزود: در حال حاضر حدود 161 میلیون مترمکعب از حجم 402 میلیونی سدهای استان پر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم وجود افزایش ورودی ها همچنان کسری مخازن سدهای بزرگ استان محسوس بوده و این آورد در صورت تداوم تنها بخشی از اختلاف مخازن را می تواند جبران کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل عنوان کرد: در سال گذشته به دلیل خشکسالی به وجود آمده و همچنین بالارفتن دمای هوا و به تبع آن افزایش مصارف در بخش های مختلف، ذخایر آبی استان در پشت سدها به حداقل موجود خود رسید و علی رغم بارش های اخیر هنوز کسری موجود در پشت سدها جبران نشده است.

وی با اشاره به حجم ذخایر سدهای ارس و خداآفرین نیز تصریح کرد: متأسفانه حجم ذخایر سدهای مذکور به ترتیب 9 و 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

غفاری افزود: در حال حاضر 60 درصد از حجم کل سدهای استان خالی است و باید در مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف توجه ویژه ای شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 14 درصدی ورودی آب به سدهای استان اردبیل

افزایش 14 درصدی ورودی آب به سدهای استان اردبیل