مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-18پزشكي

نقش کلسترول خوب در پیشگیری از آلزایمر


متخصصان آمریکایی غلظت لیپوپروتیین های با چگالی بالا (HDL) که اغلب به عنوان کلسترول خوب نامیده می شود را در مایع مغزی-نخاعی 180 داوطلب سالم با میانگین سنی نزدیک به 77 سال تجزیه و تحلیل کردند.

- متخصصان آمریکایی غلظت لیپوپروتیین های با چگالی بالا (HDL) که اغلب به عنوان کلسترول خوب نامیده می شود را در مایع مغزی-نخاعی 180 داوطلب سالم با میانگین سنی نزدیک به 77 سال تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج یک آزمایش نشان داده است که کلسترول خوب ممکن است از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که سطح بالاتر کلسترول خوب (HDL) در مایع اطراف مغز و نخاع ممکن است به محافظت از فرد در برابر بیماری آلزایمر کمک کند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: این مطالعه برای اولین بار نشان داد که ذرات کوچک کلسترول خوب در مغز می تواند عاملی در پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر باشد.

در این مطالعه، متخصصان آمریکایی غلظت لیپوپروتیین های با چگالی بالا (HDL) که اغلب به عنوان کلسترول خوب نامیده می شود را در مایع مغزی-نخاعی 180 داوطلب سالم با میانگین سنی نزدیک به 77 سال تجزیه و تحلیل کردند.

در این مطالعه تعداد بیشتر ذرات کوچک HDL در مایع مغزی- نخاعی با دو شاخص کلیدی مرتبط دانسته شد که ممکن است در برابر آلزایمر مصونیت ایجاد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کلسترول خوب در پیشگیری از آلزایمر

نقش کلسترول خوب در پیشگیری از آلزایمر