مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 10:122022-04-18سياسي

لایحه معاهده معاضدت حقوقی میان ایران و بزریل تصویب شد


نمایندگان مجلس با لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز دوشنبه (29 فروردین) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل با این لایحه موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری در جریان ارائه گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص لایحه مذکور گفت: این لایحه به پیشنهاد وزارت دادگستری در هیات وزیران به تصویب رسید و طی نامه ای به مجلس ارائه و در دوره دهم اعلام وصول شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: موافقت نامه مذکور بسترهای قانونی برای اتباع دو دولت در راستای زمینه سازی به منظور گسترش مراودات بین دو کشور را فراهم می کند و شامل یک مقدمه و 33 ماده می شود.

براساس ماده واحده لایحه مذکور؛ معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل مشتمل بر یک مقدمه و سی و سه ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می شود.

تبصره- رعایت اصول هفتاد و هفتم(77)، یکصد و بیست و پنجم(125) و یکصد و سی و نهم(139) قانون اساسی در اجرای این قانون، الزامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه معاهده معاضدت حقوقی میان ایران و بزریل تصویب شد

لایحه معاهده معاضدت حقوقی میان ایران و بزریل تصویب شد