مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 09:272022-04-18دانش

جایگزین پوست بدن به روش چاپ زیستی تولید شد


محققان کشور موفق به تولید جایگزین پوست به روش چاپ زیستی شدند که در درمان بیماری های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

- به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر میترا اسدی عیدیوند پسا دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح تهیه جایگزین پوستی به روش چاپ زیستی گفت: آمارهای به دست آمده نشان می دهند که حدود 67 میلیون نفر در دنیا از آسیب های پوستی رنج می برند و سالانه بیش از 25 بیلیون دلار هزینه درمان این بیماری ها می شود.

عضو بنیاد ملی نخبگان افزود: در حال حاضر، از رویکردهای مختلفی برای درمان آسیب های پوستی استفاده می شود، که استاندارد طلایی مربوط به روش پیوند پوستی اتوگرفت است.

اسدی با بیان اینکه در این روش بخشی از پوست سالم فرد را جدا کرده و در محل آسیب قرار می دهند، گفت: این روش دارای محدودیت هایی از جمله حساسیت زایی، امکان پس زده شدن توسط سیستم ایمنی بدن و همچنین محدود بودن تعداد افراد اهداکننده است.

وی خاطر نشان کرد: در بسیاری از آسیب های پوستی مانند آسیب های به جا مانده از جراحی تومورهای سرطانی در سر، به پیوند پوستی نیاز است تا محل آسیب را پوشانده و با بافت پوست یکپارچه شود.

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: گاهی اوقات پیوندهای اتوگرفت کارآمد نیست؛ زیرا در مواقعی که بخش بزرگی از پوست سالم نیز درگیر می شود جایگزین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزین پوست بدن به روش چاپ زیستی تولید شد

جایگزین پوست بدن به روش چاپ زیستی تولید شد