مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 08:522022-04-18اقتصادي

بومرنگ تحریم های آمریکا به خودش بازمی گردد؟


تحریم های یکجانبه غرب علیه روسیه و تبعات ناخواسته آن در افزایش تورم در اروپا، شرق آفریقا و جنوب آسیا می تواند باعث تبعات دیگری در افزایش قیمت کالاهای اساسی و همچنین افزایش تورم در کشورهای غربی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: حمله به اوکراین با هیچ کدام از جنگ های تاریخی گذشته از منظر اهمیت جغرافیای اقتصادی قابل مقایسه نیست.

هم اوکراین و هم روسیه کشورهای بزرگ صادرکننده مواد غذایی و انرژی مانند نفت خام، گاز طبیعی، آهن و فولاد، گندم و روغن های خوراکی هستند که می توانند به صورت مستقیم روی نرخ تورم در بسیاری از اقتصادهای جهان تأثیرگذار باشند.

اقتصاددانان در شرایطی نگران افزایش میزان مصرف در دوران پاندمی کرونا و قرنطینه های سراسری در کشورهای اروپایی و آمریکایی بودند که حالا باید نگرانی درباره افزایش سرسام آور قیمت های انرژی را نیز بر نگرانی های قبلی خود بیفزایند.

قیمت نفت به بالای بشکه ای 130 دلار رسیده و قیمت گاز طبیعی نیز به 5.

7 دلار در هر مترمکعب رسیده است.

کشورهای غربی همچنین در حال سر و کله زدن با افزایش قیمت مواد غذایی مانند گندم، روغن های خوراکی و سایر کالاهایی هستند که می تواند به صورت مستقیم تحت تاثیر جنگ اوکراین افزایش قیمت را تجربه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومرنگ تحریم های آمریکا به خودش بازمی گردد؟

بومرنگ تحریم های آمریکا به خودش بازمی گردد؟