مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 فروردین 1401 ساعت 08:522022-04-18دانش

جایگزین پوستی به روش چاپ زیستی تهیه شد/ روشی برای درمان بیماری های پوستی و سوختگی


محققان دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق شدند جایگزین پوستی به روش چاپ زیستی تهیه کنند تا در درمان بیماری های پوستی مورد استفاده قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میترا اسدی عیدیوند  عضو بنیاد ملی نخبگان و پسا دکترای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رییس هیئت مدیره شرکت زیست نگار امیرکبیر و مجری طرح تهیه جایگزین پوستی به روش چاپ زیستی گفت: آمار های به دست آمده نشان می دهند که حدود 67 میلیون نفر در دنیا از آسیب های پوستی رنج می برند و سالانه بیش از 25 بیلیون دلار هزینه درمان این بیماری ها می شود.

  وی افزود: در حال حاضر، از رویکردهای مختلفی برای درمان آسیب های پوستی استفاده می شود، که استاندارد طلایی مربوط به روش پیوند پوستی اتوگرفت است.

 در این روش بخشی از پوست سالم فرد را جدا کرده و در محل آسیب قرار می دهند، این روش دارای محدودیت هایی از جمله حساسیت زایی، امکان پس زده شدن توسط سیستم ایمنی بدن و همچنین محدود بودن تعداد افراد اهداکننده است.

  محقق دانشگاه صنعتی امیر کبیر خاطر نشان کرد: در بسیاری از آسیب های پوستی مانند آسیب های به جا مانده از جراحی تومورهای سرطانی در سر، به پیوند پوستی نیاز است تا محل آسیب را پوشانده و با بافت پوست یکپارچه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزین پوستی به روش چاپ زیستی تهیه شد/ روشی برای درمان بیماری های پوستی و سوختگی

جایگزین پوستی به روش چاپ زیستی تهیه شد/ روشی برای درمان بیماری های پوستی و سوختگی