مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 23:422022-04-17سياسي

فرودگاه بین المللی بوشهر با یک پرواز خارجی/ فرصتی که استفاده نمی شود


فرودگاه بین المللی بوشهر را درگذشته به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه ها در صنعت هواپیمایی و فرودگاهی کشور می شناخته اند که این روزها از جایگاه اصلی خود فاصله فراوان دارد.

- - گروه استان ها- محمد غلامحسینی: فرودگاه بین المللی بوشهر نقش مهم و اساسی به عنوان دروازه ورود و خروج به این ناحیه داشته است که این روزها از جایگاه گذشته خود فاصله فراوان دارد.

فرودگاه بین المللی بوشهر اولین فرودگاه بین المللی ایران بوده است که میزبانی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلستان و همچنین کی آلام هلند را که هم اکنون نیز فعال هستند و از مهم ترین و بهترین های صنعت هواپیمایی جهان به حساب می آیند را بر عهده داشته است.

از سال 1298 هجری شمسی که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک شکل می گرفت، فرودگاه بوشهر نیز فعال بوده است.

در سال 1919 میلادی اولین پرواز که از اروپا عازم هندوستان بود، در مسیر پروازی جدید و در فرودگاه های خاکی بغداد – بوشهر- بندر لنگه و کراچی برای سوخت گیری و سرویس، نشست وبرخاست داشت و از اولین پروازهایی بودند که از خاک و آسمان ایران استفاده می کردند.

با این حال از سوی دولت وقت ایران هیچ گونه نظارت و کنترلی بر روی این قبیل پروازها وجود نداشت تا اینکه در سال 1304 بر اساس مصوبه ای که دولت آن زمان داشت؛ اجازه احداث فرودگاه در بوشهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرودگاه بین المللی بوشهر با یک پرواز خارجی/ فرصتی که استفاده نمی شود

فرودگاه بین المللی بوشهر با یک پرواز خارجی/ فرصتی که استفاده نمی شود