مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-17حوادث

علت حادثه اسکله دیّر، مد شدید بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، یونس باربرز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بامداد روز جمعه براثر بالا آمدن آب دریا به دلیل مد شدید (طغیاله) خساراتی به شناورهای مستقر در اسکله شهرداری بندر دیّر و ادوات صیادی آنها وارد و تعدادی از قایق های صیادی غرق شدند.

فرماندار دیّر ادامه داد: ساعت 3:30 دقیقه بامداد جمعه مد شدید که به اصطلاح محلی (طغیاله) شناخته می شود و معمولا در اسفند و فروردین رخ می دهد، سبب خسارت به حدود 15 قایق صیادی در بندر دیّر شد.

وی اضافه کرد: برخی رسانه ها از حادثه اسکله بندر دیّر با عنوان سونامی یادکرده اند اما واقعیت این نبوده و تنها مد شدید برای مدت زمان کوتاهی در این بندر رخ داده است.

فرماندار دیّر با اشاره به اینکه هیچ قایق صیادی ای مفقود نشده است، تصریح کرد: در ساعت های اولیه باتوجه به اینکه مالک شناورها در محل حادثه حصور نداشتند برخی شناورها جابه جا شدند اما هیچ قایقی مفقود نشده است.

باربرز عنوان کرد: کارشناسان در حال پیگیری دقیق میزان خسارت وارده به شناورها هستند تا حقی از صیادان ضایع نشود.

وی یادآور شد: در نوروز سال 1395 طغیان شدید دریا در شهرستان دیّر صورت گرفت و موجب خسارت های جانی و مالی قابل توجهی شد از این رو بهبود شرایط این اسکله از آن زمان مورد توجه بوده و اکنون نیز باهمکاری سازمان بنادر و دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت حادثه اسکله دیّر، مد شدید بود

علت حادثه اسکله دیّر، مد شدید بود