مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 11:122022-04-17سياسي

برخورد تیر حامیان کسب وکار کردن وکالت به سنگ


یکی از وکلای دادگستری، در یادداشتی به اهمیت و جایگاه وکالت اشاره و تاکید کرد که وکالت در جهان جزو مشاغل اقتصادی و کسب و کار گنجانده نمی شود.

- هادی شریف زاده، عضو کانون وکلای دادگستری، در یادداشتی به مبحث اهمیت توجه به جایگاه شغل وکالت با هدف حفظ حقوق عامه مردم و جامعه پرداخته است.

او در این یادداشت که برای انتشار در اختیار ایسنا قرار داد، آورده است: استقلال وکیل در همه نظام های حقوقی دنیا امری بدیهی، مبنایی و موجب اعتبار دادگستری است.

همچنین وکالت بدلیل حساسیت و آثاری که بر جان و مال و عرض انسان ها دارد از جمله حِرَفی است که در هیچ جای دنیا در دسته بندی های اقتصادی و کسب وکار گنجانده نمی شود و البته خروج موضوعی این حرفه خطیر و شریف از مباحث اقتصادی دارای مبانی قوی و متقن در فقه اسلامی است لذا باوجود اینچنین بنیان های قوی اصرار برخی افراد بر کسب وکار دانستن حرفه وکالت را باید امری شخصی و لجوجانه تلقی کرد.

معدود افراد تریبون داری که سعی دارند وکالت را بعنوان کسب وکار بر جامعه غالب کنند بدلیل تهی بودن از استدلال های محکم برای نیل به این هدف نامیمون به جعل آمار و انتشار گسترده آن پرداخته اند.

سرانه وکیل در کشور را کمتر از سایر کشورهای دنیا می دانند در حالی که بر اساس آمارهای رسمی این سرانه در ایران بیشتر از کشورهای فرانسه، آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد تیر حامیان کسب وکار کردن وکالت به سنگ

برخورد تیر حامیان کسب وکار کردن وکالت به سنگ