مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 فروردین 1401 ساعت 09:122022-04-17دانش

پذیرش 85 درصد از رشته های دانشگاهی با استفاده از سوابق تحصیلی


برای 85 درصد رشته های دانشگاهی امکان حذف کنکور و پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد زلفی گل شامگاه شنبه در جریان سفر به اراک و در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه اراک و دانشگاه صنعتی اظهار داشت: برای 85 درصد رشته های دانشگاهی امکان حذف کنکور و یا پذیرش دانشجو با استفاده از سوابق تحصیلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای رشته های پر طرفدار راهی جز برگزاری کنکور نیست، ادامه داد: اکنون در برخی از رشته ها پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد اما با توجه به اینکه تقاضا برای رشته های خاص زیاد است، کنکور حذف شدنی نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اکنون 6500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است، گفت: در حال حاضر حدود یک و نیم برابر این شرکت ها، هسته های فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد هستند و چنانچه بسترهای لازم برای این هسته ها فراهم شود، به مرور می توانند به شرکت دانش پایه و دانش بنیان تبدیل شوند.

بسترهای مناسب برای تحقق شعار سال در وزارت علوم وجود دارد زلفی گل اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ستاد، وظیفه سیاست گذاری در علم و فناوری را دارد و اکنون بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری تحقق شعار سال در وزارت علوم فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش 85 درصد از رشته های دانشگاهی با استفاده از سوابق تحصیلی

پذیرش 85 درصد از رشته های دانشگاهی با استفاده از سوابق تحصیلی