مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 16:222022-04-16سياسي

هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان جهاد فی سبیل الله است


عضو مجلس خبرگان رهبری، هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان را جهاد فی سبیل الله دانست و گفت: بر خلاف این افراد، خودفروختگانی با هجرت به غرب و تاسیس شبکه های ماهواره ای در اروپا و آمریکا به دنبال خدمت به رژیم های جنایتکار هستند و تلاش می کنند جامعه دینی را از ارزش ها دور کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در ادامه سلسله مباحث نکات تفسیری در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم همزمان با روز چهاردهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: آیات جزء چهاردهم که بر محوریت هجرت است در سوره های حجر و نحل مورد بررسی قرار گرفته است چرا که یکی از عوامل قدرتمندی امت اسلام فرصتی به نام هجرت است که می تواند عامل اقتدار شود.

وی افزود: مهاجرینی که در صدر اسلام از مکه به مدینه هجرت کردند یکی از تشکیل دهندگان جمعیت نبوی بودند که در سوره 41 نحل مورد ستایش خداوند قرار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: مسلمانان در صدر اسلام به خاطر اذیت و آزاری که مشرکان فراهم کرده بودند و مانع از اجرای شعائر دینی می شدند از مکه به مدینه هجرت نمودند تا بتوانند به عبادت بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هجرت اقسامی دارد که گاهی از سرزمین کفر به سوی سرزمین دیگر برای تشکیل حکومت دینی و برپایی قوانین اسلام و تثبیت و تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان جهاد فی سبیل الله است

هجرت برای کسب علم و خدمت به مؤمنان جهاد فی سبیل الله است