مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-16اقتصادي

صنایع هزینه بالایی برای جا به جایی مواد اولیه خود می پردازند


در حال حاضر شرکت ها و صنایع، هزینه بسیار بالایی را بابت جابه جایی مواد اولیه خود پرداخت می کنند که با کاهش این هزینه ها می توان بهای تمام شده کالاها را کاهش داد.

- ، آیدین فتحی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: یک شرکت دانش بنیان پیشنهاد ایجاد سامانه سواپ فولاد بین شرکت های مختلف را مطرح کرده است.

به این ترتیب که پس از انجام معاملات فولاد در بورس کالا، شرکت ها بتوانند در طرح سواپ شرکت کرده و مواد اولیه یا محصول مورد نیاز خود را به جای شرکت ها دوردست، با همان کیفیت و قیمت از شرکت هایی که در فاصله کمتری از آنها قرار دارند، تهیه کنند.

اجرای آزمایشی این طرح کاهش 39 درصدی هزینه های حمل و نقل فولاد را در کشور به دنبال داشته است.

عضو انجمن نوردکاران فولادی ایران با بیان اینکه در این شیوه، بدون اینکه مشکلی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت ها ایجاد شود و بدون اینکه معامله جدید اتفاق بیفتد، کاهش هزینه ها را از محل جابه جایی کالا (فولاد) شاهد خواهیم بود، افزود: در حال حاضر شرکت ها و صنایع، هزینه بسیار بالایی را بابت جابه جایی مواد اولیه خود پرداخت می کنند.

به این ترتیب اگر بتوانیم با ارائه راهکاری نوین این هزینه ها را کاهش دهیم، می توانیم به راحتی به سودآوری شرکت ها، رقابت در صادرات، پایین آوردن بهای تمام شده کالاها و به تبع آن پایین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع هزینه بالایی برای جا به جایی مواد اولیه خود می پردازند

صنایع هزینه بالایی برای جا به جایی مواد اولیه خود می پردازند