مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 10:522022-04-16اقتصادي

آیا پزشکان مسئول تورم در کشور هستند/ علت افزایش پرداختی از جیب مردم


اعضای هیأت مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در نامه ای به رییس جمهور، خواستار نظارت بر روند تعیین تعرفه ها بر اساس نرخ تورم و افزایش دستمزد در سال 1401 شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپرداخت از جیب مردم را به حداقل برسانند.

هزینه های خدمات درمانی به جز دستمزد پزشکان که در برخی از رشته ها نظیر طب داخلی و اطفال در بیمارستان ها کمتر از 7 درصد هزینه ها را شامل می شود شامل حقوق و دستمزد پرسنل، خرید وسایل و تجهیزات و نگهداری و به روز رسانی آنها، که اکثراً استهلاک بالایی دارند و بایستی در بخش خصوصی با ارز آزاد تأمین شود و پرداخت هزینه های جانبی و حفظ استانداردهایی که برای ارائه خدمت و حفظ جان بیماران ضروری است و پرداخت هزینه های دولتی نظیر گاز، آب و برق، تلفن و اینترنت و مالیات و…، که هر سال رشد فزاینده ای دارد، می شود.

بخش درمان شامل بخش خصوصی و دولتی است که در بخش خصوصی افزایش حقوق به میزان 57 درصد ابلاغ شده است و از این ماه اجرا می شود.

البته به استحضار می رساند که تمام پرسنل مراکز درمانی خصوصی و بیمارستان ها، بیمه هستند و تابع قانون کار و اگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدعی عدم این امر و بیمه نبودن پرسنل هستند، دلیل بر ناکارآمدی افراد شاغل در این واحدها است افزایش تعرفه های سال 83 و 84 پس از حدود 10 سال ثابت ماندن با وجود تورم سال های متوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا پزشکان مسئول تورم در کشور هستند/ علت افزایش پرداختی از جیب مردم

آیا پزشکان مسئول تورم در کشور هستند/ علت افزایش پرداختی از جیب مردم