مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 15:072022-04-15سياسي

دستیابی به سعادت اخروی منوط به صبر و استقامت است


استقامت به معنای زیر بار مشکلات کمر خم نکردن است و پیامبر اسلام(ص) رسیدن به بهشت و سعادت اخروی را منوط به صبر و استقامت می داند .

- ، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعدازظهر جمعه در سخنرانی آغاز مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می شود اظهار داشت: حضرت یوسف (ع) از سخت ترین مشکلات هراسی نداشت و همین امر موجب شد تا در نهایت با صبر و استقامت به بالاترین رتبه و جایگاه دست یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: رسیدن به قله های افتخار به راحتی نیست و در این مسیر باید سختی ها را به جان خرید و تحمل کرد و بر اساس آیه 110 سوره یوسف نیز نصرت الهی بعد از استقامت به دست می آید.

وی عنوان داشت: استقامت به معنای زیر بار مشکلات کمر خم نکردن است و پیامبر اسلام (ص) رسیدن به بهشت و سعادت اخروی را منوط به صبر و استقامت می داند و امام علی (ع) می فرمایند، وقتی شدت و سختی به نهایت برسد فرج از راه می رسد.

حاج ابوالقاسم افزود: قدرتمند شدن به راحتی نیست و امتی که می خواهد قوی شود باید سختی های بیرونی و درونی را تحمل کند و در صدر اسلام نیز امت پیامبر سختی های بسیاری را تحمل کردند و در برخی مواقع یک دانه خرما را 7 نفر مزه مزه می کردند تا زنده بمانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به سعادت اخروی منوط به صبر و استقامت است

دستیابی به سعادت اخروی منوط به صبر و استقامت است