مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 12:072022-04-14اقتصادي

حرکت نخستین اتوبوس برقی در پایتخت


نخستین اتوبوس تمام برقی ایرانی در خط میدان بهارستان تا میدان جمهوری به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین : براساس آمارها هزینه و خسارت های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از آلودگی هوا در کشور سالانه حدود 30 میلیارد دلار است؛ هزینه های سنگین و از آن مهم تر حفظ سلامتی مردم باعث شده تا توجه به استفاده از سوخت های پاک و سالم ازجمله استفاده و گسترش وسایل نقلیه برقی و الکترونیک بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرد.

از اواخر سال 1400 گام هایی در این مسیر برداشته شده که در سال جدید آثار و نتایج عملی و عینی آنها را به شکل ملموس تری مشاهده می کنیم.

بعد از راه اندازی طرح پایلوت موتورسیکلت های برقی اشتراکی در اراضی عباس آباد که قرار است با اضافه شدن دوچرخه های برقی در سطح شهر اجرا شود، این بار نوبت به آغاز فعالیت آزمایشی نخستین اتوبوس برقی پایتخت رسید.

بر این اساس، از روز سه شنبه فعالیت یک اتوبوس آبی رنگ در مسیر میدان جمهوری اسلامی تا میدان بهارستان توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده است.

یک گام دیگر به سمت کاهش آلودگی پس از رونمایی اتوبوس زیما، به عنوان نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل در شهرهای مشهد و اصفهان، این بار از این اتوبوس در خیابان های تهران و در خط اتوبوسرانی میدان بهارستان - میدان جمهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت نخستین اتوبوس برقی در پایتخت

حرکت نخستین اتوبوس برقی در پایتخت