مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 11:272022-04-14پزشكي

تاکنون موارد مثبت جدید سرخک شناسایی نشده است


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه در سال گذشته، تنها 13 مورد تایید شده بیماری سرخک را در استان هرمزگان شناسایی کردیم، تصریح کرد: -  از سال گذشته تاکنون موارد مثبت جدید سرخک شناسایی نشده است.

دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (25 فروردین ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: سرخک یک بیماری ویروسی است که معمولاً کودکان به آن مبتلا می شوند و اصولا طغیان و اپیدمی های سرخک، در فصل بهار در مناطقی که واکسیناسیون صورت نمی گیرد یا درصد واکسیناسیون رضایت بخش نیست، رخ می دهد.

وی با بیان اینکه بیماری سرخک در کودکان از طریق قطرات تنفسی، آب دهان و تماس مستقیم با ضایعات پوستی از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود و ویروس این بیماری در گلو و بینی کودک بیمار به سرعت تکثیر می شود، تصریح کرد: افراد آلوده به ویروس می توانند از 4 روز قبل تا 7 روز بعد از ظاهر شدن ضایعات پوستی بیماری را انتقال دهند و دوره نهفتگی بیماری سرخک 10 تا 14 روز است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بیماری سرخک با علایم تب شدید، آبریزش بینی و سرفه آغاز می شود و این بیماری در ابتدا شبیه سرماخوردگی بروز پیدا می کند، خاطرنشان کرد: بعد از 3 روز از علائم بیماری سرخک، به صورت قرمز رنگ بر رو پوست نمایان می شود و در دوران نقاهت تا زمانی که فرد بهبودی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون موارد مثبت جدید سرخک شناسایی نشده است

تاکنون موارد مثبت جدید سرخک شناسایی نشده است