مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 00:322022-04-13اجتماعي

روستاهای شیب دار مازندران در معرض خطر رانش زمین


یک زمین شناس با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد 3هزار و 700 روستای مازندران در مناطق شیب دار و کوهستانی واقع هستند، گفت: عمده این روستاها با پدیده رانش و زمین لغزش دست و پنجه نرم می کنند که مطالعه فنی و تخصصی ‏پایداری آنها از ضروریات جدی مدیریت بحران بلایای طبیعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، رانش زمین در روستا ها و راه ها مهم ترین تهدید و خسارات وارده محسوب می شوند؛ در استان های شمالی به ویژه مازندران، با توجه به شرایط خاص زمین شناسی، اقلیمی، آب های زیرزمینی و سرعت تغییرات کاربری اراضی شاهد وقوع رانش های متنوع و فراوان همراه با خسارات مالی و فرسایش شدید خاک هستیم.

براساس اعلام نظر مسؤولان و کارشناسان در این زمینه بارش های شدید دوسال گذشته تاکنون باعث اشباع شدن سفره های زیر زمینی و خاک این منطقه شده که آشفتگی و درهم ریختگی عرصه وسیع رانشی را به دنبال داشته است.

  همچنین موضوع مهم دیگر اینکه به دلیل شدت بارش ها طی ماه های اخیر، حجم رانش زمین افزایش یافت که باید با بهره گیری از نظرات کارشناسی این مسائل تدبیر شود.

سیدرمضان موسوی یک زمین شناس و استاد دروس مدیریت بلایای طبیعی دانشکده منابع طبیعی ساری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری ‏فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: استان مازندران باتوجه به شرایط ویژه زمین شناسی، توز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای شیب دار مازندران در معرض خطر رانش زمین

روستاهای شیب دار مازندران در معرض خطر رانش زمین