مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 10:322022-04-13سياسي

برگزیده شب اول هفته هنر انقلاب: از نبودن شهید آوینی افسوس می خورم


برگزیده شب اول هفته هنر انقلاب گفت: درمورد آثار شهیدآوینی صحبت کردن کار کسی چون من نیست، زیرا او از زمانه خودش جلوتر بود.

او انسانی متفکر بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس،  پس از شهادت سیدمرتضی آوینی در روز بیستم فروردین ماه 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شد.

در هفته هنر انقلاب که از بیستم فروردین ماه شروع می شود، هر شب از چهره های مختلف هنری در حوزه های گوناگون تقدیر می شود و در پایان یک نفر به عنوان چهره برتر هنر انقلاب شناخته می شود.

در شب اول امسال که مختص گروه سینما و تئاتر بود، لیلی عاج ، نویسنده و کارگردان تئاتر با نمایش بابا آدم مورد تقدیر قرار گرفت.

لیلی عاج در نمایش بابا آدم تلاش کرده از دل یک روایت مستندگونه از گروهک تروریستی مجاهدین خلق(منافقین)، زاویه ای جدید از این ماجرا را به مخاطب نشان دهد.

نمایش در بیابان دیاله عراق می گذرد؛ همان منطقه ای که چند سال پیش مقر اصلی گروهک مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف بود.

روایت اصلی نمایش قصه خانواده هایی است که در این بیابان در انتظار دیدار فرزندان شان هستند؛ خانواده هایی که از رنج دوری و فراق فرزند، پدر و مادر یا همسر از پای افتاده و آمده اند تا مرهمی برای این رنج بیابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیده شب اول هفته هنر انقلاب: از نبودن شهید آوینی افسوس می خورم

برگزیده شب اول هفته هنر انقلاب: از نبودن شهید آوینی افسوس می خورم