مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 09:172022-04-13اقتصادي

پیشرفت 26 درصدی پتروپالایشگاه 60 هزار بشکه ای قشم


پیشرفت فیزیکی پتروپالایشگاه منطقه قشم 26 درصد است و قرار است این طرح در سال 1404 به بهره برداری برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی یا همان قانون پتروپالایشگاه در سال 98 توسط نمایندگان مجلس تصویب شد تا بدین صورت گام مهمی برای گذر از خام فروشی نفت و احداث پتروپالایشگاه ها برداشته شود.

پس از تصویب آیین نامه این قانون در هیئت وزیران و فراخوان عمومی وزارت نفت و بررسی طرح های پیشنهادی برای احداث واحدهای پالایشی و پتروپالایشی، در نهایت 8 طرح پتروپالایشگاهی شامل 5 طرح احداث پتروپالایشگاه نفت خام و 3 طرح پتروپالایشگاه میعانات گازی مورد تایید وزارت نفت قرار گرفتند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای این قانون که تاکنون سه بار موردتاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت تا وضعیت طرح ها موردبررسی قرار گرفته و موانع پیش روی آنها برداشته شود.

رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در 10 بهمن ماه امسال مجددا بر اجرای قانون پتروپالایشگاه ها تاکید کرده و فرمودند: صنایع مهم در حول و حوش خودشان می توانند یک زنجیره ای از صنایع اشتغال آفرین، صنایع پایین دستی که غالباً هم اشتغال آفرین است به وجود بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 26 درصدی پتروپالایشگاه 60 هزار بشکه ای قشم

پیشرفت 26 درصدی پتروپالایشگاه 60 هزار بشکه ای قشم