مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 08:322022-04-13اقتصادي

اردبیل شرایط خوبی جهت احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتاییک دارد


یک مدرس دانشگاه و دانش آموخته دکتری مهندسی سیستم های انرژی گفت: اردبیل از نظر دریافت انرژی خورشیدی، ارتفاع از سطح دریا، وزش باد و میزان گردوغبار محیط شرایط بسیار خوبی جهت احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتاییک را دارد.

- ایسنا/اردبیل یک مدرس دانشگاه و دانش آموخته دکتری مهندسی سیستم های انرژی گفت: اردبیل از نظر دریافت انرژی خورشیدی، ارتفاع از سطح دریا، وزش باد و میزان گردوغبار محیط شرایط بسیار خوبی جهت احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتاییک را دارد.

علی منشاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: باید با استفاده از متخصصین این حوزه اقدامات جدی تری را انجام داده و از این پتانسیل به بهترین شکل استفاده کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به برنامه ریزی، سرمایه گذاری و سرعت پیشرفت بسیار زیاد سایر کشورها در حوزه انرژی های پاک و مقایسه با شرایط حال حاضر ایران می توان به این نتیجه رسید که خیلی زود دیر شده است و باید با نگاه ویژه و استفاده از پتانسیل بالای جوانان متخصص، الگوبرداری از کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک، برنامه ریزی، طرح های حمایتی و تشویقی هرچه بیشتر اقدامات عملی در این زمینه انجام شود.

منشاری با بیان اینکه استفاده از انرژی خورشیدی تنها در حوزه تولید برق حائز اهمیت نیست بلکه در ابعاد مختلف کاربرد دارد، تشریح کرد: در نگاه کلان و توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردبیل شرایط خوبی جهت احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتاییک دارد

اردبیل شرایط خوبی جهت احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتاییک دارد