مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 14:522022-04-11پزشكي

مورد قطعی ابتلا به سرخک در رفسنجان و انار شناسایی نشده است


مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سال جدید شش مورد مشکوک به بیماری سرخک در سطح شهرستان داشته ایم که خوشبختانه آزمایش تمام موارد منفی گزارش شده است.

- ایسنا/کرمان مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در سال جدید شش مورد مشکوک به بیماری سرخک در سطح شهرستان داشته ایم که خوشبختانه آزمایش تمام موارد منفی گزارش شده است.

در سال گذشته نیز  19 مورد مشکوک به سرخک در رفسنجان داشتیم که  نمونه های آن ها به تهران فرستاده و آزمایش های لازم انجام شد که مورد تایید شده ای وجود نداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محسن نژاد قادری ظهر امروز 22 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرخک یکی از مسری ترین عوامل عفونی است که تا کنون شناخته شده و از بیماری های ویروسی است که از طریق تنفس و قطرات تنفسی می تواند منتقل شود بنابراین می تواند به شدت در جامعه ای که ایمن نباشند افراد را درگیر کرده و خطرناک باشد.

وی بیان کرد: پس از ورود این ویروس به بدن دوران نهفتگی یک تا دو هفته ای دارد و علایم اولیه آن تب، سرفه، آبریزش از بینی، پرخونی ملتحمه چشم و بی اشتهایی است که پس از چند روز روز علایم جلدی به صورت دانه های ریز و قرمز رنگ از صورت شروع و بتدریج به تمام بدن کشیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورد قطعی ابتلا به سرخک در رفسنجان و انار شناسایی نشده است

مورد قطعی ابتلا به سرخک در رفسنجان و انار شناسایی نشده است