مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 13:022022-04-11سياسي

ماه مبارک رمضان جشنی وحدت آفرین در بین مسلمانان جهان است


کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه وحدت در جهان اسلام یک اصل مهم است، گفت: ماه مبارک رمضان جشنی وحدت آفرین در بین مسلمانان جهان است.

- با اشاره به این موضوع که ماه مبارک رمضان جشنی وحدت آفرین بین تمام مسلمانان جهان است و با این حال نمودهای جهانی این ماه در ایران آنطور که در سایر نقاط رسم هستند مرسوم نشده اذعان کرد: ایران کشوری کهن با تمدنی کهن است که پس از ورود و پذیرش اسلام با توجه به نفرتی که از حکومت بنی امیه و آل عباس داشتند گویش خود را تغییر نداده اند ولی به توجه به علاقه و حبی که به اهل بیت داشتند خط خود را از پهلوی و خطوط باستانی به خط قرآنی تغییر دادند و با موج اسلامی همراه شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: در سیر تاریخی این موضوع باید به دوران صفوی ایران توجه ویژه داشت چرا که علاوه بر تغییرات در دین و گرایش رسمی کشور با دوران رنسانس در غرب همراه بوده است.

وی بیان کرد: تغییر در دنیا با تغییر در ایران نیز به همراه داشت و ما شاهد تجدد در فرهنگ و مرزبندی بین اقوام ایرانی بودیم ولی با توجه به ریشه اسلامی در اقوام ایرانی می بینیم که هویت مشترک تمامی اقوام را دین تشکیل می دهد و ما هیچ گونه رفتار نژادپرستانه ای در این دوران نمی بینیم ولی تشیع در مرزهای ایران پررنگ تر می شود و همین موضوع هم تفاوت های ایران با کشورهای هم ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه مبارک رمضان جشنی وحدت آفرین در بین مسلمانان جهان است

ماه مبارک رمضان جشنی وحدت آفرین در بین مسلمانان جهان است