مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:572022-04-11پزشكي

رادیوداروهای جدید ایران در تشخیص و درمان چه بیماری هایی موثر هستند؟


در شانزدهمین سال روز ملی فناوری هسته ای سه محصول جدید شرکت پارس ایزوتوپ رونمایی شد؛ این سه محصول در حوزه سیستم تصویربرداری PET هستند.

- در شانزدهمین سال روز ملی فناوری هسته ای سه محصول جدید شرکت پارس ایزوتوپ رونمایی شد؛ این سه محصول در حوزه سیستم تصویربرداری PET هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رادیوداروی گالیوم -68 سیگزافور و گالیوم - 68 فاپی هر کدام به تنهایی توانایی تشخیص بیش از 30 نوع سرطان را دارند.

رادیوداروی گالوفاپی که یک رادیوداروی تشخیصی است با ساطع کردن پوزیترون و امکان تصویربرداری با PET Scan، سلول های سرطانی همراه با متاستازهای آنها را حتی به اندازه های کوچک شناسایی می کند.

با قرار دادن این پروتیین می توان بافت های سرطانی در ارگان های مختلفی مثل مغز، سینه، روده بزرگ، مری، معده، کبد، ریه، دهان، تخمدان، پانکراس، کلیه و غیره را مورد تشخیص و ارزیابی قرار داد.

هم چنین رادیوداروی پارس - پت فانتوم نیز برای کالیبراسیون و تنظیم سیستم تصویربرداری PET به کار می رود و مهره ای کلیدی در این گونه از تصویربرداری هسته ای به حساب می آید به علاوه کمک می کند تا پزشک از صحت تصاویر به دست آمده اطمینان حاصل کند.

بر اساس گزارش شرکت پارس ایزوتوپ، مرکز تصویربرداری مهرانه، نخستین فانتوم ژرمانیوم خود را در دی ماه 1400 از این شرکت تحویل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رادیوداروهای جدید ایران در تشخیص و درمان چه بیماری هایی موثر هستند؟

رادیوداروهای جدید ایران در تشخیص و درمان چه بیماری هایی موثر هستند؟