مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-11اقتصادي

ساخت 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال در یزد


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد از ساخت حدود 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 40 درصد بار الکتریکی استان یزد مربوط به بار سرمایشی است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، ابوالفضل اسدی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی خدمات شرکت برق منطقه ای استان، تقویت نیروگاه های خورشیدی را از جمله رویکردهای جدی این شرکت دانست و اظهار کرد: در حال حاضر تجهیزات استفاده شده در نیروگاه های خورشیدی استان یزد دارای کیفیتی بالا و عملکردی مطلوب است.

وی ساخت بالغ بر 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال را از برنامه های در دستور کار دانست و افزود: این مهم به سرمایه گذاری مستمر و جدی نیاز دارد.

مدیر شرکت برق منطقه ای یزد بازگشت طولانی مدت سرمایه را یکی از چالش های مهم تولید انرژی خورشیدی عنوان و تصریح کرد: بر اساس فراخوان ساتبا مبنی بر ساخت 10 هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، شاهد ساخت 120 مگاوات نیروگاه خورشیدی توسط شرکت چادرملو، 100 مگاوات توسط شرکت شستان، 20 مگاوات توسط فولاد غدیر و حدود 30 مگاوات نیز توسط پاسارگاد در آینده ای نزدیک هستیم.

اسدی با اشاره به کاهش تولید برق به دلیل کمبود سوخت مورد نیاز نیروگاه ها در زمستان گفت: محدودیت تامین برق برای صنایع در زمستان به خاطر کمبود سوخت یکی از پیامد های این مسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال در یزد

ساخت 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پایان امسال در یزد