مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:122022-04-11پزشكي

سختی آب شرب سنندج استاندارد است


برخلاف تصور، آب سالم آبی نیست کە فاقد هرگونە املاح و مواد معدنی باشد، زیرا بدن انسان نیازمند برخی از مواد معدنی موجود در آب است؛ لذا میزان این مواد در آب باید مجاز و در حد استاندارد باشد.

- میزان سختی آب شرب تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی انسان دارد و اینکە آب شرب مصرفی مردم از چە میزان سختی برخوردار باشد بسیار حائز اهمیت است.

از آن جا کە سختی آب تاثیر بسزایی در سلامتی انسان ها دارد، باید از میزان سختی آب مصرفی اطلاع و با آگاهی کامل از آب شرب آن را مصرف کرد.

گرچە یافتن آب خالص، نرم، بدون مزە و رنگ بسیار نادر است و تمامی آب های موجود در طبیعت از ناخالصی برخوردار هستند، اما میزان سختی آب استانداردی دارد کە اگر میزان آن از حد استاندارد بالاتر باشد، برای سلامتی انسان مضر است.

میزان سختی آب شرب سنندج مدیرعامل شرکت آبفا کردستان سختی آب شرب سنندج را استاندارد دانست و گفت: سختی آب سنندج حدود 160 میلی گرم در لیتر است و حداکثر مجاز آن 500 میلی گرم در لیتر است.

محمد فرهاد در گفت وگو با ایسنا در خصوص تاثیر سختی آب بر کیفیت آن اظهار کرد: بدون شک سختی بسیار کم یا بسیار زیاد می تواند به لحاظ شرب مضر و چنانچه سختی آب کم باشد بعضی از املاح که نیاز بدن است، تامین نخواهد شد و اگر سختی آب بیش از حد مجاز باشد، نشان دهنده میزان بالای املاح موجود در آب است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سختی آب شرب سنندج استاندارد است

سختی آب شرب سنندج استاندارد است