مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 07:122022-04-11اقتصادي

«چَمروک» و «رَمَضوالله» آیین های ویژه ماه رمضان در سیستان و بلوچستان


رسوم و خرده فرهنگ های ماه رمضان در سیستان و بلوچستان قدمتی دیرینه دارد، «چَمروک» در منطقه بلوچستان و «رَمَضوالله» در منطقه سیستان از جمله آیین های مردمان این خطه در استقبال از ماه رمضان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، رسوم و خرده فرهنگ های ماه رمضان در سیستان و بلوچستان قدمتی دیرینه دارد و خیلی از این آیین ها از گذشته های دور به ما رسیده و همین قدمت بالای این فرهنگ ها، بر جذابیت این آیین ها افزوده و بسیاری از گردشگران تمایل دارند آن را از نزدیک مشاهده کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در این زمینه می گوید: جدا از این آیین ها، انواع خوردنی ها، نوشیدنی ها، نان ها، شیرینی جات و .

که در ایام ماه رمضان در شهرها و روستاهای استان تهیه و در اختیار روزه داران قرار می گیرد برای بسیاری از گردشگران دیدنی و جذاب است.

مجتبی میرحسینی افزود: در واقع ماه مبارک رمضان یکی از نقاط وحدت مردم شیعه و سنی این استان محسوب می شود بطوریکه پیروان هر دو مذهب همواره بر سر سفره های افطاری یکدیگر حضور یافته و از برکات فراوان این ماه عزیز بطور مشترک بهره مند می شوند.

وی گفت: آیین هایی چون چمروک در جنوب و رمضوالله در شمال سیستان و بلوچستان از جمله سنت های ارزشمند است که  شور و حال خاصی در ماه مبارک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چَمروک» و «رَمَضوالله» آیین های ویژه ماه رمضان در سیستان و بلوچستان

«چَمروک» و «رَمَضوالله» آیین های ویژه ماه رمضان در سیستان و بلوچستان