مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 13:222022-04-10سياسي

کشفی تازه در فیض آباد آبیک قزوین


گمانه زنی ها و سفال های نخودی پیداشده از فیض آباد آبیک قزوین تایید کرد این محوطه که بارها مورد تعرض قرار گرفته، متعلق به دوران تاریخی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نوذر حیدری ـ سرپرست هیأت باستان شناسی محوطه فیض آباد آبیک ـ گفت: گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و حریم جبهه شمالی و غربی محوطه فیض آباد آبیک قزوین و شواهد سطحی محوطه که در بخش های مختلف آن نیز در گذشته کاوش های غیرمجاز زیادی انجام شده، نشان می دهد محوطه متعلق به دوران تاریخی است و تمام سفال های آن از نوع نخودی با نقوش کنده هندسی هستند.

وی افزود: محوطه فیض آباد از جمله آثار تاریخی استان قزوین در محدوده شهرستان آبیک است که در کیلومتر 2 جاده زیاران و طالقان در داخل اراضی مجتمع کشت و صنعت زیاران طالقان واقع شده است.

به گفته او، این محوطه در سال 1380 به شماره 5493 در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید، اما هیچ گونه گمانه زنی و کاوشی در این مکان انجام نشد.

این باستان شناس افزود: با توجه به انجام و تکمیل عملیات عمرانی احداث استخر پرورش ماهی از سوی مجتمع کشت و صنعت در مجاورت محوطه، ضروری بود برای اطمینان از تجاوز نکردن به عرصه و حریم اثر، گمانه زنی در اطراف محدوده استخر انجام شود که برنامه حاضر به همین منظور انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشفی تازه در فیض آباد آبیک قزوین

کشفی تازه در فیض آباد آبیک قزوین