مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-10سياسي

فناوری های دانش بنیان در اختیار کشاورزان قرارگیرد


معاون سیاسی بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: دو اقدام لازم در دانش بنیان شدن کشاورزی یعنی رساندن دستاوردهای علمی و فناوری های نوین موجود به دست کشاورزان و همچنین ارجاع مشکلات این عرصه به دانشگاه ها باید مورد توجه مسئولین باشد.

- مهدی هاشم زاده معاون مطالبه گری و گفتمان سازی سازمان بسیج دانشجویی تهران بزرگ در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت دانش بنیان شدن کشاورزی برای جبران عقب ماندگی در این عرصه خاطر نشان کرد: کشاورزی سنتی در کشور ما دارای آسیب های جدی و پرهزینه است که از جمله آنها میتوان به مصرف 90 درصدی و هدر رفت 67 درصدی آب  اشاره کرد درصورتی که این میزان در کشورهایی که با روش های دانش بنیان به صنعت کشاورزی مشغول اند به 30 درصد کاهش یافته است.

هاشم زاده ادامه داد: این مصرف سنتی در حالی است که علی رغم کمبود آب در کشور براساس جدیدترین گزارش سازمان ملل ایران در طی 7 دهه گذشته  بعد از هند، آمریکا، چین و پاکستان بیشترین میزان برداشت را از آب های زیرزمینی کشور داشته است.

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی تهران بزرگ با اشاره به هزینه سالانه 100 میلیون دلاری واردات بذر کشاورزی افزود: این رویکرد موجب تهدید جدی در حوزه کمبود آب و کاهش امنیت غذایی کشور می شود که صریحا مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری های دانش بنیان در اختیار کشاورزان قرارگیرد

فناوری های دانش بنیان در اختیار کشاورزان قرارگیرد