مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-10اقتصادي

نقش مهم بازار سرمایه در رفع نیاز تولید به نقدینگی


معاون اسبق وزیر صمت با بیان اینکه بازار سرمایه کمک کننده به توسعه واحدهای تولیدی است، گفت: در جهان نقدینگی سرمایه گذار، تامین کننده درصدی از سرمایه یک واحد تولیدی است.

- به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، مهدی کرباسیان به کمک بازار سرمایه در رفع موانع تولید و ایجاد زمینه های لازم در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و افزود: عوامل متعددی بر روند تولید کشور اثرگذار است که باید هر یک از آنها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد.

وی، نخستین مساله اثرگذار در زمینه تولید را مربوط به موضوع سرمایه گذاری دانست و گفت: این موضوع را باید بپذیریم که نرخ سرمایه گذاری در کل کشور صفر یا نزدیک به صفر است، چنین آماری نشان دهنده آن است که سرمایه گذاری در سطح کلان کشور انجام نشده یا جایگزینی برای این اقدام انتخاب نشده است؛ بنابراین وجود چنین حاشیه هایی باعث شده تا کشور نتواند به سمت توسعه و رونق تولید حرکت کند.

کرباسیان ادامه داد: با توجه به وجود چنین مصائب و مشکلاتی در مسیر تولید کشور، اکنون سیستم بانکی کشور دچار مشکل جدی سودآوری است و حتی برخی از آنها طبق ماده 141 قانون اساسی ورشکسته محسوب می شوند؛ بنابراین سیستم بانکی کشور تحت تأثیر چنین مشکلاتی نمی تواند به حمایت از تولید بپردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم بازار سرمایه در رفع نیاز تولید به نقدینگی

نقش مهم بازار سرمایه در رفع نیاز تولید به نقدینگی