مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-10پزشكي

مرز دوغارون عاری از بیماری سرخک است


با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشور افغانستان با کنترل و پایش مستمر مسافران ورودی به ایران از طریق مرز دوغارون تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری سرخک در این گذرگاه رسمی اعلام نشده است.

- ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان تایباد گفت: با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشور افغانستان با کنترل و پایش مستمر مسافران ورودی به ایران از طریق مرز دوغارون تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری سرخک در این گذرگاه رسمی اعلام نشده است.

مهدی دونده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: روزانه بیش از 1500 مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون توسط سه گروه کادر درمان تایباد برای انواع بیماری های واگیردار به ویژه سرخک غربالگری می شوند.

وی با اشاره به اینکه ارائه گواهی عدم سرخک مسافران ورودی به کشور ملاک سلامت نیست، افزود: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع هر گونه بیماری ویروسی به داخل کشور و با توجه به اهمیت تردد در مرز دوغارون افراد با هر گونه گواهی سلامت باز هم به صورت اجباری توسط کادر درمان برای 12 نوع بیماری ویروسی به صورت رایگان پایش و کنترل می شوند.

دونده بیان کرد: تمامی مسافران ورودی به کشور از سن 9 ماهگی تا 40 سالگی در مقابل بیماری سرخک واکسینه شده و تا کنون هیچ مورد مشکوکی از این بیماری در معبر زمینی دوغارون مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز دوغارون عاری از بیماری سرخک است

مرز دوغارون عاری از بیماری سرخک است