مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 13:572022-04-09اقتصادي

کاهش صادرات دام از خراسان جنوبی/ کوچ 150 خانواده عشایر به استان


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته به دلیل حجم پایین نزولات جوی، بیشتر صادرات دام از استان را شاهد بودیم اما امسال این مسئله معکوس شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در جلسه  بررسی کوچ بهاره عشایر استان، بر اتخاذ تصمیمات مقتضی و برنامه ریزی های لازم برای کوچ عشایر تأکید کرد.

وی بیان داشت: سال گذشته به دلیل حجم پایین نزولات جوی، بیشتر صادرات دام از استان را شاهد بودیم اما امسال  این مسئله معکوس شده لذا باید با توجه به سبک زندگی عشایر تمهیدات لازم را  بیندیشیم تا عشایر کوچ بهتری را تجربه نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در برخی موارد عشایر استان ما به خراسان رضوی و سمنان و عشایر سیستان و بلوچستان به خراسان جنوبی کوچ می کنند.

عباس زاده تأکید کرد: در ایام کوچ بهاره، تعداد 327 خانواده عشایری با دام های زیادی به استان می آیند که تا این لحظه 150 خانواده به استان کوچ کرده و مابقی نیز در روزهای آتی وارد خواهند شد.

وی گفت: دبیرخانه عشایری خراسان جنوبی باید به منظور بررسی موارد اساسی همچون مسیر تردد، تعداد عشایر، دام ، موارد دامپزشکی و غیره هماهنگی لازم را با استان های مبدأ انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صادرات دام از خراسان جنوبی/ کوچ 150 خانواده عشایر به استان

کاهش صادرات دام از خراسان جنوبی/ کوچ 150 خانواده عشایر به استان