مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 13:122022-04-09اقتصادي

کشور های مختلف از بازیافت زباله چقدر پول در می آورند؟


بازیافت زباله می تواند نه فقط فواید محیط زیستی که فواید اقتصادی فراوانی برای کشور های مختلف در جهان داشته باشد.

برخی بررسی ها نشان می دهند که تنها بازیافت زباله های پلاستیکی تولید شده در یک سال در جهان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛محمد مهدی حاتمی در فرارو نوشت: بازیافت زباله یک کسب و کار جا افتاده در جهان است و چه به شیوه سنتی و چه به شیوه صنعتی، در ایران هم دنبال می شود.

در سال های اخیر، شهرداری ها در شهر هایی مانند تهران، علاوه بر جمع آوری زباله های خشک و بازیافت آنها، زباله های تَر را هم بازیافت می کنند و از آن ها کمپوست تولید می کنند.

تولید برق از زباله تَر هم در تهران چند سالی است که کلید خورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، با این همه این بازار بسیار بسیار بزرگ تر از این ها است و دلیل هم واضح است: همه ما به صورت روزانه زباله تولید می کنیم و شواهد نشان می دهند که هر چه یک کشور توسعه یافته تر باشد، سرانه تولید زباله هم برای شهروندان آن کشور بالاتر است.

اما در مورد صنعت بازیافت زباله در ایران و جهان و چشم انداز آن چه می دانیم؟ تمام زباله هایی که تولید می کنیمآمار های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (United States Environmental Protection Agency) نشان می دهد که در سال 2017 میلادی، در این کشور حدود 267 میلیون تن زباله خشک تولید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور های مختلف از بازیافت زباله چقدر پول در می آورند؟

کشور های مختلف از بازیافت زباله چقدر پول در می آورند؟