مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:472022-04-09اقتصادي

بیش از 400 هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد


سال گذشته 407 هزار و 608 تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت های بهداشتی از طریق مرز بازرگان به خارج از کشور ترانزیت شد.

- ، فاطمه آیرم در این زمینه اظهار کرد: مرز بازرگان علاوه محصولات کشاورزی، پتروشیمی، نساجی و فلزات در ترانزیت، صادرات و واردات نقش فرآورده های دامی نقش اساسی و بی بدیل ایفا می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 407 هزار و 608 تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت های بهداشتی از طریق مرز بازرگان به خارج از کشور ترانزیت شد، افزود: میزان ترانزیت سال گذشته 304 هزار و 254 تن فرآورده های دامی بود، که از مبدا کشورهای ترکیه و اروپا بارگیری و پس از بازدیدهای بهداشتی در قرنطینه دامپزشکی بازرگان به کشورهای آسیایی با 12 هزار و 865 دستگاه کامیون ترانزیت شده است.

آیرم عمده کالاهای ترانزیتی دامی را شامل انواع فرآورده های خام دامی، فرآورده های بیولوژیک و داروهای دامی عنوان کرد و ادامه داد: ایران در این نقطه مرزی به عنوان پل ترانزیتی بین کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند و در تسهیل تجارت منطقه ای تأثیرگذار است.

به گفته رییس شبکه دامپزشکی ماکو، واردات فرآورده های دامی سال گذشته از طریق قرنطینه مرز بازرگان، 103 هزار و 354 تن بوده و از کشورهای اروپایی توسط چهار هزار و 464 دستگاه کامیون وارد کشور شده است که بطور عمده شامل گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 400 هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد

بیش از 400 هزار تن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد