مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 12:122022-04-09سياسي

ایران موفق به ساخت صفحات سوخت سیلیسایدی شد


سازمان انرژی اتمی روز شنبه از یکی از مهم ترین دستاوردهای سال 1400 خود رونمایی کرد؛ ساخت اوّلین نمونه صفحات سوخت سیلیسایدی به منظور جایگزینی سوخت راکتور تحقیقاتی تهران.

- ایران از دی ماه 1399 کار تحقیق و توسعه و ساخت این نوع از سوخت را در میان مخالفت ها و هجمه های شدید کشورهای اروپایی و آمریکایی آغاز کرده بود.

سوخت سیلیساید ، سوختی است که از مسیر اورانیوم فلزی عبور می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس بین المللی انرژی اتمی در تیرماه سال 1400 اعلام کرد که ایران به این نهاد اطلاع داده که قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد برای سوخت راکتور تحقیقاتی تهران بپردازد.

بر اساس اعلام سازمان انرژی اتمی، فعالیت تحقیق و توسعه در رابطه با این نوع از سوخت با اورانیوم طبیعی از دی ماه 1399 شروع شد.

برنامه تولید سوخت پیشرفته (سیلیساید) نخستین بار از 1397 به آژانس ارائه شده و در طول این مدت نیز در چند مرحله اطلاعات تکمیلی و نهایتاً اطلاعات پرسشنامه طراحی (DIQ) به آژانس ارسال شده است.

سازمان انرژی اتمی در بیانیه ای که در واکنش به اعلام نگرانی تروییکای اروپا نسبت به تصمیم ایران برای ساخت سوخت سیلیساید در دی ماه 1399 منتشر کرد، یادآور شد که در اوایل دهه 80 (شمسی) در گزارشی که در آن زمان به آژانس ارائه شد اعلام شده بود که تحقیق و توسعه در رابطه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران موفق به ساخت صفحات سوخت سیلیسایدی شد

ایران موفق به ساخت صفحات سوخت سیلیسایدی شد