مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 11:372022-04-07پزشكي

تغییرات آب وهوایی و کاهش امید به زندگی در حشرات


نتایج مطالعه جدید به رهبری دانشگاه استکهلم سوئد نشان می دهد که پاییز طولانی تر و گرمتر باعث می شود پروانه های سفید سبزرگ، گونه ای رایج در سراسر اروپا و بریتانیا، - در زمستان کمتر زنده بمانند.

اگرچه پروانه هایی که در معرض شرایط گرمتر قرار گرفتند، به سرعت از بین نرفتند اما احتمال کمتری داشت که تا بهار بعد و تا بزرگسالی زنده بمانند.

به نقل از ارث، دکتر متیو نیلسن، محقق ارشد این مطالعه در دانشگاه استکهلم سوئد گفت: تغییرات آب وهوا باعث می شود پاییز گرمتر و طولانی تر شود و این ترکیبی خاص از شرایط بود که بیشترین تاثیر را بر پروانه ها داشت.

وی افزود: ما نشان می دهیم که شرایط استرس زا که در یک زمان از سال تجربه می شود، می توانند پیامدهای منفی ماندگاری در دیگر زمان های سال داشته باشند و تغییرات در یک فصل را به عواقب در فصل های دیگر مرتبط می کنند.

دکتر نیلسن اظهار کرد: حیواناتی که در زمستان وارد مرحله خواب می شوند در برابر افزایش دما آسیب پذیر هستند زیرا این موضوع، سرعت متابولیسم آنها را افزایش می دهد و باعث می شود که انرژی آنها سریع تر تمام شود.

اگرچه حیوانات خفته نسبت به حیوانات فعال انرژی کمتری مصرف می کنند اما زمانی که هوا گرمتر است انرژی بیشتری مصرف می کنند و نمی توانند برای جایگزینی انرژی از دست رفته غذا بخورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات آب وهوایی و کاهش امید به زندگی در حشرات

تغییرات آب وهوایی و کاهش امید به زندگی در حشرات