مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 11:022022-04-07پزشكي

بررسی عملکرد 30 ساله نظام سلامت ایران


نتایج یک مطالعه که توسط گروهی از محققان بین المللی و ایرانی به انجام رسیده است، نشان می دهد که نظام سلامت ایران، دستاوردهای چشم گیری در کنترل بار بیماری های عفونی داشته است؛ - اما با چالش ها و تهدیدات بهداشتی در زمینه بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی-عروقی و مرگ زودرس مواجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تیمی از محققان بین المللی و ایرانی، در پژوهشی که نتایج آن امروز 18 فروردین 1401 در مجله معتبر بین المللی لنست منتشر شد با بررسی داده های دموگرافیک، بار بیماری ها و بار قابل انتساب به عوامل خطر در ایران طی 30 سال گذشته و ارزیابی برنامه های بهداشتی موجود در ایران، بر ضرورت انجام مطالعات بیشتر در سطوح ملی و استانی در حیطه سیاست گذاری در برابر تهدیدات بهداشتی نوظهور و کاهش نابرابری های حوزه سلامت در کشور تاکید کردند.

این پژوهش با همکاری بیش از 370 محقق ایرانی و خارجی از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور و موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) با عنوان عملکرد نظام سلامت در ایران: تحلیلی سیستماتیک از مطالعه بار جهانی بیماری 2019 ، در مجله بین المللی لنست منتشر شده است.

نتایج این مطالعه که با مشارکت اعضای پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به انجام رسیده است نشان می دهد که نظام سلامت ایران علی رغم تحریم های شدید بین المل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی عملکرد 30 ساله نظام سلامت ایران

بررسی عملکرد 30 ساله نظام سلامت ایران