مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-06پزشكي

IVF یا کاشت جنین چگونه انجام می شود؟


جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قزوین در خصوص IVF یا کاشت جنین گفت: برداشت تخمک در اتاق عمل و ضمن بی هوشی انجام و با نمونه اسپرم مرد تلقیح داده می شود تا جنین تشکیل شود، - معمولاً سه تا پنج روز بعد از اینکه جنین ها شکل گرفتند به رحم خانم انتقال داده می شوند.

معصومه انبارلویی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از سوالات خانم های نابارور در خصوص IVF یا کاشت جنین است؛ IVF یکی از روش های پیشرفته درمان در زوجین نابارور است؛ در زوجینی که مشکل جدی در ناباروری داشته و یا اینکه چند فاکتور علت ناباروری دارند از روش IVF استفاده می شود.

وی ادامه داد: در روش IVF به مقدار زیادی دارو برای تحریک تخمک گذاری تزریق می شود تا تعداد زیادی فولیکول ایجاد شود؛ بعد از تزریق داروهای لازم وقتی تخمدان ها به اندازه مناسب رسیدند و تعداد زیادی فولیکول رشد کردند تخمک ها برداشت می شوند.

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: برداشت تخمک در اتاق عمل و ضمن بی هوشی انجام و با نمونه اسپرم مرد تلقیح داده می شود تا جنین تشکیل شود، معمولاً سه تا پنج روز بعد از اینکه جنین ها شکل گرفتند به رحم خانم انتقال داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

IVF یا کاشت جنین چگونه انجام می شود؟

IVF یا کاشت جنین چگونه انجام می شود؟