مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 12:422022-04-06دانش

آیین معارفه سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد شعبانی، رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این مراسم، ضرورت توجه به تولید مواد اولیه و مؤثره سموم کشاورزی و کود های شیمیایی، - آیین معارفه سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با حضور وزیر علوم و معاون پژوهشی این وزارت و تقدیر از خدمات رییس پیشین این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، احمد شعبانی، رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در این مراسم، ضرورت توجه به تولید مواد اولیه و مؤثره سموم کشاورزی و کود های شیمیایی، استخراج و تولید مواد مؤثره و اسانس ها از گیاهان دارویی، برنامه ریزی برای رفع چالش های حوزه تولید مواد و تولید دانش فنی در حوزه های مختلف صنایع را از برنامه های جدید این پژوهشگاه نام برد.

وی با اعلام اینکه صنایع شیمایی یک بازار حدود شش تریلیون دلاری در دنیای امروز دارند گفت: متاسفانه علیرغم ظرفیت های طبیعی و انسانی، داشتن محققان و دانش بالا، که در کشور وجود دارد بیش از 1500 قلم ماده شیمایی به کشور وارد می شود.

سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با توجه به نیاز بالای بخش کشاورزی به انواع سموم گفت: متاسفانه در این بخش نیز 98 درصد سموم یا به صورت تکنیکال یا فرمولاسیون وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین معارفه سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد

آیین معارفه سرپرست پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد