مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 07:022022-04-06سياسي

ترمیم شکاف بین فقیر و غنی با زکات


پرداخت زکات و سایر وجوهات شرعی در واقع گام برداشتن در مسیر تحقق عدالت اجتماعی است.

- وجود شکاف طبقاتی، فقیر و غنی، دارا و ندار بدون شک جزیی انکارناپذیر هر جامعه ای به شمار می رود، به طوری که در صدر اسلام حتی قبل تر از آن هم این معضل وجود داشته است.

بنابراین دین مبین اسلام همان طور که برای همه معضل های اجتماعی راهکار دارد، برای رفع مشکل اختلاف طبقاتی نیز نسخه پرداخت وجوهات شرعی از جمله زکات را پیچیده است.

پرداخت وجوهات شرعی در نهادینه سازی عدالت اجتماعی موثر است فرشید مصداقی مدرس دانشگاه و پژوهشگر ادیان و مذاهب در گفت و گو باایسنا اظهار کرد: پرداخت زکات علاوه بر اجر و پاداش دنیوی، ثواب و معنویات فراوان اخروی را داشته و باید تمام مردم مسلمان جامعه در این راستا کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تحقق جامعه پویا فقط در سایه پدید آمدن ساز و کارهای مالی و برنامه اقتصادی عادلانه امکان دارد، در اسلام تحقق عدالت بزرگترین هدف به شمار آمده است.

مصداقی بابیان اینکه خواه یا ناخواه اقشار بی بضاعت و آسیب پذیر جزیی از هر جامعه ای هستند، ادامه داد: عوامل گوناگونی اعم از طبیعی یا غیرطبیعی در جامعه وجود دارد، که مانع از تأمین درآمد لازم برای پوشش حتی کمترین هزینه های برخی از خانواده ها می شود، نبود تعادل در آنها اصلی ترین محمل برای زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم شکاف بین فقیر و غنی با زکات

ترمیم شکاف بین فقیر و غنی با زکات