مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:522022-04-05پزشكي

کاهش خطر بیماری قلبی ژنتیکی با یک درمان جدید


محققان می گویند، یک روش ژن درمانی جدید موسوم به آران ای کوچک مداخله گر (siRNA) نویدبخش کاهش سطوح لیپوپروتیینی است که می تواند منجر به بیماری قلبی عروقی ژنتیکی شود.

- محققان می گویند، یک روش ژن درمانی جدید موسوم به "آران ای کوچک مداخله گر"(siRNA) نویدبخش کاهش سطوح لیپوپروتیینی است که می تواند منجر به بیماری قلبی عروقی ژنتیکی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک درمان آزمایشی جدید موسوم به آران ای کوچک مداخله گر (siRNA) نویدبخش کاهش سطوح لیپوپروتیین مرتبط با خطر بالاتر ابتلا به بیماری قلبی زودرس است.

این درمان می تواند به مبارزه با نوعی از بیماری قلبی و عروقی کمک کند که در حال حاضر از طریق تغییر سبک زندگی قابل درمان نیست.

لیپوپروتیین(a) یا Lp(a) یک پروتیین انتقال دهنده کلسترول است که در کبد ساخته می شود و هنگامی که در سطوح بالا در گردش باشد به تجمع پلاک در شریان ها کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، حملات قلبی و سکته را تا حد زیادی افزایش می دهد.

متأسفانه سطحLp(a) عمدتاً به صورت ژنتیکی تعیین می شود، بنابراین بهبود رژیم غذایی و ورزش این خطر را کاهش نمی دهد.

دانشمندان در این مطالعه جدید از کلینیک کلیولند ، خبر از اولین درمانی داده اند که می تواند سطحLp(a) را تقریباً به طور قابل توجهی کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خطر بیماری قلبی ژنتیکی با یک درمان جدید

کاهش خطر بیماری قلبی ژنتیکی با یک درمان جدید