مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:422022-04-05سياسي

مخالفت مجلس با فوریت الحاق دو صندوق به قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریت طرح الحاق دو صندوق به قانون فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مخالفت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان برای دو فوریت طرح الحاق دو بند به قانون فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مصوب 19 تیرماه 1373 در دستورکار قرار گرفت و بعد از اظهارات نمایندگان موافق و مخالف، دو فوریت و یک فوریت این تقاضا به تصویب مجلس نرسید.

بر اساس این طرح صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و صندوق ذخیره فرهنگیان به قانون فهرست موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی الحاق می شود که با رد دو فوریت و یک فوریت این تقاضا بررسی این طرح به صورت عادی در کمیسیون تخصصی انجام خواهد شد.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس به نمایندگی از طراحان اظهار داشت: در حال حاضر 23 نهاد عمومی غیردولتی در این قانون فهرست شده اند که از جمله آنها می توان به شهرداری ها و صندوق های بازنشستگی اشاره کرد اما در بین صندوق های بازنشستگی، صندوق بازنشستگی صنعت نفت با 70 سال سابقه، ماهیت حقوقی مشخصی ندارد.

وی افزود: این صندوق 180 هزار نفر شاغل و بازنشسته مستمری بگیر را تحت پوشش دارد و صدها هزار میلیارد تومان اموال دارد و به دلیل خلاءهای قانونی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت مجلس با فوریت الحاق دو صندوق به قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی

مخالفت مجلس با فوریت الحاق دو صندوق به قانون فهرست موسسات عمومی غیردولتی