مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 05:272022-04-05پزشكي

نوشابه های گازدار و نودل های فوری به سلامت انسان آسیب می رسانند


به گفته محققان، غذاهای فوق فرآوری شده تأثیر منفی بر تنوع گونه های گیاهی در دسترس برای مصرف انسان دارند و در عین حال به سلامت انسان و سیاره زمین آسیب می رسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از زی نیوز، غذاهای فوق فرآوری شده مانند تنقلات شیرین یا شور، نوشابه ها، نودل های فوری، فرآورده های گوشتی، غذاهای از پیش آماده پیتزا و پاستا، بیسکویت ها و شیرینی ها، از ترکیب مواد غذایی، عمدتاً افزودنی های برای طعم ها، رنگ ها و امولسیفایرها از طریق یک سری فرآیندهای صنعتی تهیه می شوند.

کارشناسان تغذیه از برزیل، ایالات متحده و استرالیا این موضوع را بررسی کرده اند و هشدار داده اند که این محصولات اساس یک رژیم غذایی جهانی هستند و در حال تبدیل به یک رویکرد غالب در عرضه جهانی مواد غذایی هستند.

به گفته کارشناسان، تنوع زیستی زراعی جهانی یعنی تنوع حیوانات، گیاهان و میکروارگانیسم هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای غذا و کشاورزی استفاده می شوند، به ویژه تنوع ژنتیکی گیاهان مورد استفاده برای مصرف انسان رو به کاهش است.

رژیم غذایی مردم تنوع کمتری دارد و غذاهای فوق فرآوری شده جایگزین انواع غذاهای کامل لازم برای یک رژیم متعادل و سالم شده اند.

90 درصد انرژی دریافتی بشر فقط از 15 گیاه زراعی تأمین می شود و بیش از چهار میلیارد نفر تنها به سه مورد از آنها متکی هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشابه های گازدار و نودل های فوری به سلامت انسان آسیب می رسانند

نوشابه های گازدار و نودل های فوری به سلامت انسان آسیب می رسانند