مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 18:522022-04-04سياسي

تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی


کمیسیون اصل 90 این معضلات را به خوبی شناخت و طی جلسات مختلف و البته با وجود برخی مقاومت ها در بخش های مختلف حاکمیتی و تخصصی، نهادهای تصمیم گیر را با ارائه دلایل متقن بر آن داشت تا با افزایش ظرفیت پزشکی موافقت کند.

- سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی خبر داد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت وگو با فارس درخصوص جلسه عصر امروز (15 فروردین) این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز، گزارش کمیسیون اصل 90 پیرامون آسیب شناسی روند پیگیری و تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی بررسی و به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت های پزشکی از مهمترین حقوق هر فرد بوده و تامین آن براساس اصل 29 قانون اساسی یکی از تعهدات حاکمیتی است، عنوان کرد: مبارزه با هرگونه انحصارطلبی و رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم براساس بند 9 اصل سوم قانون اساسی از دیگر تعهدات دولت بوده که یکی از بزرگترین معضلات نظام اسلامی در همین رابطه، دسترسی ناکافی مردم به خدمات بهداشتی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص را از جمله مهمترین عوامل تشدید معضلات مذکور برشمرد و افزود: به وجود آمدن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی

تصویب افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی