مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 08:172022-04-04پزشكي

تغذیه در ماه رمضان؛ چه خوراکی هایی برای سحر و افطار باید خورد؟


کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: روزه داران باید سه وعده غذایی سحر، افطار و شام را در برنامه خود قرار دهند، چرا که حذف هر یک از این وعده ها می تواند باعث از دست رفتن عضلات بدن، - لیلا رضا زاده کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص برنامه غذایی مناسب روزه داران در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: استفاده از 6 گروه غذایی شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات، گوشت و پروتیین برای روزه داران مفید است.

وی ادامه داد: روزه داران باید سه وعده غذایی سحر، افطار و شام را در برنامه خود قرار دهند چرا که حذف هر یک از این وعده ها می تواند باعث از دست رفتن عضلات بدن، ضعف و بی حالی شود.

کارشناس مسؤول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: در وعده سحر باید از  مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه پرهیز کرد زیرا باعث افت قند خون و  گرسنگی زود هنگام می شود.

وی افزود: به روزه داران توصیه می شود در وعده سحر غذا های پر پروتیین مانند ماهی، کباب، کله پاچه، کتلت و کوکو را مصرف نکنند و برای جلوگیری از تشنگی از مصرف نوشیدنی هایی همچون نوشابه، چای پررنگ و شربت پرهیز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه در ماه رمضان؛ چه خوراکی هایی برای سحر و افطار باید خورد؟

تغذیه در ماه رمضان؛ چه خوراکی هایی برای سحر و افطار باید خورد؟