مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 12:022022-04-03اقتصادي

تامین مالی صنایع البرز سرعت بیشتری خواهد یافت


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: با اجرای طرح تأمین مالی زنجیره ای در بخش صنعت، منابع بانکی به سمت صنایع دانش بنیان، مولد و پویا، سوق داده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا عقاب نشین گفت: تفاهم نامه تأمین مالی زنجیره ای، مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است که سهولت دسترسی به منابع، هدایت صحیح نقدینگی، کمتر شدن بوروکراسی اداری و کاهش انحراف از منابع، بخشی از دستاوردهای آن است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات تامین مالی صنایع، مربوط به بخش در سرمایه در گردش است که در این خصوص طی سه ماهه نخست امسال با همکاری بانک ها، پرداخت تسهیلات، مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت می شود که این اقدام در 28 بانک از 32 بانک کشور، عملیاتی شده است.

عقاب نشین ادامه داد: در شیوه سابق تامین مالی این امر با پرداخت مستقیم تسهیلات، انجام می شد در حالی که در روش تأمین مالی زنجیره ای این فرآیند به صورت پیوسته و در طول زنجیره های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت گرفته و دسترسی به منابع مالی تولیدکنندگان 30 درصد تسهیل می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز خاطر نشان کرد: در این روش به جای تسهیلات نقدی، می توان از ابزارهای اعتباری مانند اوراق، برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه ها، سبب هدای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین مالی صنایع البرز سرعت بیشتری خواهد یافت

تامین مالی صنایع البرز سرعت بیشتری خواهد یافت