مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-03اقتصادي

در ایام نوروز، جهان شاهد چه فناوری های بود؟


انتخاب یاسمین مقبلی برای سفر به ایستگاه فضایی، درگذشت خالق GIF، تریلیون دلاری شدن ایلان ماسک و رسیدن اینترنت پرسرعت به ماه جزو مهمترین عناوین خبری علمی در ایام نوروز بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در تعطیلات نوروزی همچنین اخباری درباره ممکن شدن احساس درد در فضای متاورس، توالی یابی کامل ژنوم انسانی و حمل پرچم اوکراین به فضا را داشتیم.

اینترنت پر سرعت به ماه و مریخ می رسد یک پروژه اینترنت فضایی که در مراحل اولیه قرار دارد به تازگی 650 هزار دلار بودجه دریافت کرده تا به توسعه و انجام بررسی های فنی برای اتصال زمین، ماه و به طور بالقوه مریخ به سیستم انتقال داده باندپهن (oadband) بپردازد.

شرکت فضایی آکواریان اسپیس (Aquarian Space) به تازگی خبر از دریافت این بودجه داده و آن را گامی در راستای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی برقراری اینترنت پر سرعت میان زمین، ماه و مریخ اعلام کرده است.

این شرکت قصد دارد اولین سیستم ارتباطی ماه را تا سال 2024 مستقر کند.

احساس درد در متاورس ممکن می شود یک استارتاپ ژاپنی سعی دارد تا با توسعه یک بازوبند جدید، احساس درد را در فضای متاورس امکان پذیر کند.

ایده بازوبندی که بتواند درد را در متاورس (metaverse) تقلید کند، ممکن است تعجب آور باشد اما به لطف یک استارتاپ ژاپنی، این موضوع به واقعیت تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ایام نوروز، جهان شاهد چه فناوری های بود؟

در ایام نوروز، جهان شاهد چه فناوری های بود؟