مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 09:572022-04-03اقتصادي

عرضه رایانه های صنعتی از سوی محققان دانش بنیان


یک شرکت دانش بنیان کامپیوترهای صنعتی را برای اتوماسیون ماشین آلات و خطوط تولید در صنایعی مانند نفت و گاز و نیروگاه های برق عرضه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد امیدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به ساخت کامپیوترهای صنعتی در این شرکت، گفت: این دستگاه ها در اتوماسیون ماشین آلات و خطوط تولید صنعتی کاربرد دارند و ما در این شرکت این دستگاه ها را در سری های بزرگ و مینی طراحی کردیم.

وی پی ال سی را دستگاه کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی و به عنوان یک کامپیوتر صنعتی که جزو اصلی بخش اتوماسیون صنعتی است، توصیف کرد و یادآور شد: پی ال سی یک نوع کامپیوتر خاص است که برای کارکردی قابل اطمینان در شرایط صنعتی خاص مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گردوخاک طراحی شده است تا بتوان فرآیندهای صنعتی از قبیل خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی، فرآیندهای موجود در کارخانه های سنگ معدن یا تصفیه خانه های فاضلاب را اتوماتیک کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، امیدی با بیان اینکه این محصول در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، نیروگاه های برق، صنعت فولاد، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی و بخش انرژی و بهینه سازی مصرف کاربردهای فراوانی دارد، یادآور شد: این محصول نسبت به نمونه های خارجی خود قیمت خیلی پایین تری دارد؛ اما از لحاظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه رایانه های صنعتی از سوی محققان دانش بنیان

عرضه رایانه های صنعتی از سوی محققان دانش بنیان