مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 فروردین 1401 ساعت 09:372022-04-03پزشكي

روایتی از عوارض واکسن «فایزر»


استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از تاریخ تزریق اولین واکسن تولیدی و تایید شده علیه کرونا یعنی واکسن فایزر حدود یک و نیم سال می گذرد.

- حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: به نظر می رسد عوارض کوتاه مدت و دراز مدت واکسن های تزریق شده علیه کووید 19 که تاییدیه فوری گرفته اند، کم کم خودنمایی می کنند.

  وی ادامه داد: معمولا در شرایطی که جامعه بشری با پاندمی های حاد، پیشرونده و تهدید کننده مواجه می شود تلاش برای قطع زنجیره انتقال شدت و سرعت می گیرد و تولید و تزریق واکسن های علیه بیماری به عنوان یکی از موثرترین مداخلات قطع زنجیره انتقال در  اولویت قرار می گیرند.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این راستا با توجه به تقاضای بسیار فراوان واکسن، شرکت های تولید کننده درصدد تولید هر چه بیشتر و گرفتن تاییدیه مجامع مرجع بین المللی برای واکسن خود هستند.

سوری بیان داشت: در حال که در شرایط متعارف فرآیند تایید یک محصول بیولوژیک معمولا چندین سال (یعنی 10 تا 15 سال) به طول می کشد، این فرایند به چند هفته و چند ماه تقلیل می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از عوارض واکسن «فایزر»

روایتی از عوارض واکسن «فایزر»